O Tormentu

No prvně musím poděkovat nadšencům za skvělou češtinu která mi pomohla proniknout do hry.Ta mě natolik uchvátila, že jsem se rozhodl napravit nespravedlnost v podobě absence nějakých stránek o této úchvatné hře, která směle předčí Fallouty a BGčka (i všechny dohromady). Formou jakési recenze se vám pokusím PT priblížit, at víte co vubec sháníte ;-)

No takže pro úplnost, Planescape:Torment je RPG od Black Isle, tvůrce Falloutu, postavené na nekonečném enginu Infinity od božských Bioware.Vyšel zhruba koncem roku '99 pod záštitou Interplay, ale nebyl asi tak přístupný (respektive pochopitelný) pro hráčskou komunitu ,což vysvětluje že na českém internetu není pořádnej Web, kterej by se touhle hrou nějak podrobně zabýval.

PT kloubí dohromady to nejlepší z výše zmiňovaného Fallouta a Baldur's Gate - perfektního RPG založeného na AD&D 2.0 Z Falloutu prebírá temné, bizarní prostředí a atmosféru a texty, vypisující se nad hlavami postaviček.

Hra zacíná v márnici ve městě Sigil. Sigil je zvláštní město ve tvaru "koblihy" ze kterého vedou portály do všech myslitelných i nemyslitelných sfér, k jejichž aktivaci stačí opravdu cokoliv (myšlenka, pocit, uprdnutí...), a proto v Sigilu žije pestrá sebranka bytostí od normálních lidí z Primal Material Plane (Faerun, Krynn, Darksun apod) přes Gythianky a Gitzherae ze sféry Limbo až po démony z Baatoru nebo Modrony z Mechanu. Aby se tahle verbež nevymlátila mezi sebou, drží nad městem ochrannou ruku bytost nesoucí jméno Paní Bolesti, jak je ze jména patrno, není to žádná měkota a i ti nejvetší drsňáci se před ní klepou, jinak by je uvrhla do nějakého ze svých labyrintů (více ve hře ;-) ). Dále aby toho nebylo málo, mají v Sigilu svoje základny jakési frakce, je jich 15 a není to nic jiného než skupiny lidí se stejným kodexem, vírou, prostě takový Gildy no.Ve hře jsou zastoupeny jen 4.

A tady v tom je zasazen příbeh našeho reka, který se jen tak probudí v márnici s prázdnou hlavou a žvatlající lebkou. Při své pouti za vzpomínkami procestuje nespočet lokací, vetšinou v Sigilu a pár ve sférách. Potkáte nespočet osobností, tak jak sme u RPGček zvyklí. Do party se k vám přidá pár individuí, která (jak se dozvíte) mají něco do činění s vámi a vašimi předchozími inkarnacemi (shit tak sem to prokec ;o)).

Co ješte dojem zveličuje, je zpracování dialogů.Sice je jich krapet víc, než je zdrávo ,ale to neva.Dobrou vychytávkou je možnost zalhat nebo blufovat,která se přímo objeví u jedné z možných odpovedí.Jestli bluf vyjde zaleží jen na vašem charisma nebo inteligenci jako u Fallouta. Proto taky doporučuju hrát za Mága, protože ten se bez int. neobejde a dát mu taky vysoký wisdom není na škodu.

Perfektní je ,že když naverbujete do party nějaký NPC,tak si s nimi můžete kdykoliv pokecat a poptat se na jejich názor, co dál (i když nic slavnýho z nic nevyleze) nebo je prokecat ohledně jejich minulosti, odhalit, že vám lžou, nebo se od nich učit. Za všechno je hafo zkušeností anové dovednosti jak pro Bezejmenného tak i pro členy party samotné ,což je dosti motivující.

Lokace jsou opět předrenderované se všemi výhodami i nevýhodami z toho plynoucími. Animace a ztvárnění postav doznaly nemalých vylepšení. Sice na svoje reky mužete plácat pár brnění ,ale na modelu se to neprojeví. Jsou taky krapánek větší než u BG ,ale to není vůbec na škodu, protože jen tak si více vychutnáte jejich jedinečné vzezření, takovou sebranku individuí jste opravdu nežrali to vam zaručím :-). Dále ztvárnění kouzel je kapitola sama pro sebe,sice jich není tolik ,ale tohle musíte vidět - pastava i po těch bezmála skoro 3 letech.

No hudba je uchvacující a scénická,jak jinak.Nádherně dokresluje lokace, ve kterých se nacházíte a hudba při boji je správně adrenalizující, něco málo si můžete stáhnout na mých stránkách a doufám, že mi dáte zapravdu.

No na závěr vám řeknu jen toliko - kurva jděte a zahrajte si to, UŽIJTE SI TO !

Paní bolesti .. au