Tipy Triky

Plná instalce:

Pokud chcete nechcete při hraní PT pořád žonglovat s CD postupujte následovně:

1) Skopírujte obsah všech CD kromě prvního do adresáře kde máte nainstalovanej Planescepe Torment

2) Otevřete si v notepadu soubor Torment.ini a přepiště cestu k jednotlivým CD asi například takto:

[Alias]
HD0:=C:\games\Torment\
CD1:=D:\CD1\
CD2:=C:\games\Torment\CD2\
CD3:=C:\games\Torment\CD3\
CD4:=C:\games\Torment\CD4\
CD5:=D:\CD5\

Pokud máte 2 CD verzi která vyšla u SCORE č.100 bude Torment.ini vypadat třeba takhle

[Alias]
HD0:=C:\games\Torment\
CD1:=D:\CD1\
CD2:=C:\games\Torment\CD2\
CD3:=C:\games\Torment\CD2\
CD4:=C:\games\Torment\CD2\

Při hraní stačí mít v mechanice jen CD1. Stupidnější to ani bejt nemohlo :))

Nekonečno zkušeností:

Snad všude je už důvěrně známý bug, ktery se vyskytuje i v opatchované verzi. Zajděte za Nihlem Xanderem do slévárny a zaptejte se ho na jeho projekt Tvůrce snů. Dá vám za úkol sehnat 3 věci, ale nás zajímá teď jen polštářek. Zajděte za výrobcem rakví Hamrysem a o polštářek ho poproste. Dá vám za úkol zajít do skladiště vyřešit nějakej problém a vyzvednout ten polštář. Za odměnu si můžete polštář nechat a ještě dostanete 2000XP. Vtip je v tom, že pro zkušenosti si můžete chodit do nekonečna, stačí jen ukončit a znovu začít rozhovor.

Bludiště paní bolesti:

Jelikož se furt někdo ptá jak se z toho prokletého bludiště dostat tak jsem se rozhod že se uráčím to napsat sem :)

Do bludiště se lze dostat třemi způsoby: vstoupite do učení k mágovy který bydlí v rozbořeném baráku v Uličce nebezpečných zákoutí, koupíte si v Obchodě kuriozit panenku Paní bolesti a na veřejnosti ji několikrát použijete (je jedno jakou odpověď zvolíte) nebo zabijete Dabuse. Po vykonání jedné z těchto činností budete po opuštění lokace přesunuti do bludiště a uvidíte animaci.

V bludišti je teorie taková, že když projdete jedním obloukem 2x po sobe tak vás to teleportuje presně o 3 oblouky doleva. Takže pokud si bludiště představíme jako ciferník hodin s tím že jednotlivé oblouky reprezentují hodiny (je jich 12) je jasné, že pokud jediný oblouk ke kterému se nedá dostat je na 7mé hodině, musíme 2x vstoupit do 4tého oblouku. A to je vše přátelé :))

Bonus pro bojovníky:

Pokaď chcete jet čiste válečníka doporučuju udělat vám tohle : jeďte od nuly za válečníka a cpěte co se dá do STR ale MAXIMÁLNĚ do 18 pak čekejte do 7 levelu a dávejte body, pokaď máte nějaké nazbyt, kam uznáte za vhodné... Na 7 Levelu automaticky při povýšení se stane to, že STR s 18 preskočí sama na 19 ( NIKOLIV na 18/33!!!!).

Pár rad do života od Slávka:

Ale lepší kombinací, kterou všem doporučuju abyste úspěšně dohráli Plane-Scape a nenechali si nic ujít je tahle: Startovní staty dejte 14 WIS, CHAR a INT zbytek dejte do STR. Proč CHAR, INT a WIS? No WIS vám přidává zkušenosti a díky INT máte více dialogových možností a nepřipravíte se o pár qvestíků a Charizma vam zaručuje krom dobrých cen téže jiné dialogy :). Jeďte tak do 9 levelu za válečníka ( použijte ten trik s tím postupováním) a JEDINOU ZBRAŇ co se pořád učte je dýka (no doporučil bych aspoň jednu hvězdičku do seker kvůli Vhailorovi-pozn. Rendy) !!! Na 9 úrovni zajděte za Mebbeth a požádejte ji o to, aby vás začala učit Magii. Nastane zajímava věc a to ta, že vytrénované skilly na zbraň vám vždy zůstanou, ale palcát nebo sekeru nemůžete jako mág použít, ale dýku ano :). Právě teď se stáváte velkym zabijákem na nože + kouzla. Dašíi dobrá věc je nebát se a vážně silně dávat vše do WIS a INT, já osobně sem nedal ani jedinej bod do Obratnosti neb škoda bodů. Charismu získáte určitě taky díky qvestům a odolnost ?? Nu použil sem jen kapky ( u odolnosti jedna důležitá věc, i když máte 11 a dejme tomu na 13 levelu ji zvýšíte na 12 tak vám životy přibydou za všechny úrovně !). K finale sem mel staty tyhle - 25,21,20,9,19,19, jsou uvedeny bez posilovacích věcí jako tetování či prsteny a je to hlavně díky bronzové kouli, kde sem si teda už dal něco na tu odolnost, abych byl trochu životovej :). Ještě bych měl dodat jednu věc když sem začínal jako mág byl sem na 9 úrovni a hádejte co se stalo na 15??? Dostal sem 1 bod do INT a na 22 sem dostal dva body do INT :)

Bronzová koule:

Pak tu máme další věc proč vlastně vše dávám dále do INT a WIS ? (krom získávání více expů za qvesty a více možností v dialogu) Na konci tohto příběhu můžete použít kouli z bronzu ( doufam že ji potáhnete až do konce) pokaď máte INT a WIS kolem 20 tak vám zaručim, že dostanete 2 miliony expů - je to ňákých 7 levelů což je slušné ne? :)

Fhjull Hadí jazyk :

Jako další věc je třeba uvést, že až budete u pilíře lebek, tak s klidným svědomím zraďte Hadího jazyka (nešel mě Mort vytáhnout ani se sílou 20, tak jsem obětoval hádího jazyka a pernamentní životy). Pak až se dozvíte dvě důležité věci se s chutí vraťte zpatky k Fhjullovi ( doufám že než ste šli do téhle lokace ste se ho optali jak odtamtaď).Běžte k němu, máte možnost jen jediné otázky a tou je, jak se dostat odsaď prič, řekne vám o portálu u hlavy ( mě to teda řekl, je možné že to bylo díky INT). Pak tma, vtrhne tam menší armáda, tak je povražděte, bohužel Jazyk sice zhebne, ale to nevadí, nic se neděje:) ( nezmění se ani vaše přesvedčení).

Nekonečno peněz:

Dále ještě jedna maličkost a to bug s penězma... Když jdete k Hořícímu nebožtíkovi (hospoda) požádá vás barman ať donutíte tu ženskou co je za spalovačku zaplatit to co dluží. Fígl je v tom, že když jí řeknete, že není spalovačka tak vám nabídne peníze, přijměte je a chtějte více, dostanete asi 70 měďáků dohromady, pak hovor ukončete a hned znova započněte stejně a zase vám dá stejnou sumu, takhle to můžete opakovat jak je libo. Vzhledem k tomu, ve které fázi hry se nacházíte, tak se vám můžou hodit (nemá to vliv na přesvědčení).

A na závěr další rady do života:

Závěrem tohoto bych ještě poradil, že opravdu 4 levely sem si natrénoval v kanalizacích a téže bych chtěl všem poradit k finále: Jakmile se objevíte v kruhové místnosti, kde jsou všude samé sochy (vaše podobizny), tak je prohledejte, najdete tam mluvící kámen, kompletně ho vyslechněte a díky němu dostanete možnost v dialogu až budete mluvit s Transcedentním, že jste pustili stíny do hradu a dělají si tam co chcou. On odejde a vy všechny budete moci oživit. Pokaď to bylo závislé na INT ( to je možné ) a tahle možnost se vám neobjeví, tak oživte prvního Morta (simuluje parchant) a pak můžete oživit ještě jednoho :).


By Slavek & Rendy